מערכות סולאריות

למערכות הסולאריות יתרונות רבים על פני ספקיות החשמל הקונבנציונאליות. להלן יפורטו מספר יתרונות בולטים של המערכות הסולאריות:

ייצור חשמל ירוק

מקורות אנרגיה סולארית, היינו דודי השמש, מפיקים חשמל, הנקרא: "חשמל סולארי". חשמל זה מופק כתוצאה משימוש באנרגיית השמש ליצירת חשמל וייעודו לשימוש הצרכן הביתי. השיטה המקובלת בכדי ליצור חשמל על ידי שימוש באנרגית השמש, היא בטעינת האנרגיה אל תוך תאי שמש, הנקראים בעגה המקצועית "תאים פוטו וולטאיים". מקורות אנרגיה סולאריות, היינו דודי השמש, הינם ידידותיים לסביבה, ומייצרים חשמל ירוק שכן הם מנצלים את אנרגיית השמש אותה יש בישראל בשפע בלתי מנוצל.

חסכון במים ובחשמל

נוסף לכך, מאפשרות המערכות הסולאריות חסכון הן במים והן חסכון בחשמל ובכך הן מהוות יתרון על פני דודי החשמל. ממצאים מעלים כי 232 אלף טון פחתן דו- חמצני יחסך למשק בשנה אודות לשימוש בחשמל סולארי. תעריפי השימוש במערכות סולאריות מוזל בהתמדה ככל שהשנים עוברות. אמנם בבתים קטנים וישנים עדיין מצויים דודי חשמל הממוקמים בתוך הדירה, אך המגמה הכללית היא לעבור לדודי שמש ולקולטים משוכללים אשר מספקים מים חמים וטובים בכל שעות היום ובכל עונות השנה. כמו כן למי שבונה בית חדש עדיף לרכוש מערכת דודי שמש על מנת לחסוך באנרגיה ובסופו של דבר, גם בהוצאות הכלליות. למעשה, כיום ישנה אפשרות להתקין מערכת סולארית שלמה המפיקה גם חשמל וגם מים חמים, כל זאת מאנרגיית השמש אותה יש בישראל בשפע.

התקנה מוזלת

יתרון נוסף למערכות הסולאריות הינו עלות ההתקנה המוזלת. כיום ישנה התפתחות טכנולוגית רבה בתחום האנרגיה החלופית, וקיימת מגמה מתמדת לעבור לדודי שמש. לדוגמא: על פי הערכות עולה כי עד שנת 2013 יעמוד היקף המכירות בשוק הסולארי על 7.5 מיליארד שקל. לפיכך, אם עד היום התקנת דוד שמש הייתה כרוכה בתשלום יקר יותר מאשר דוד חשמלי, הרי שכיום קיימות חברות סולאריות הגובים על התקנת דוד שמש מחירים נמוכים במיוחד.

לסיכום, העתיד שייך למקורות האנרגיה הסולארית. דודי השמש מהווים חלופה ריאלית ויעילה לאספקת החשמל שניתנת לנו על ידי דודי החשמל הקונבנציונאליים, הן מבחינת ניצול האנרגיה והן מבחינה כלכלית.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו