ישראל היא מדינה שטופת שמש אשר שמה לה למטרה לחסוך באנרגיית החשמל ומחייבת בחוקי הבנייה את הקבלנים בהתקנת דודי שמש על גגות הבניינים. אלא שלא כל מקום אפשר התקנת דוד שמש מסיבות שונות ובמקומות אלה יותקנו דודי חשמל. במאמר הבא נפרט על תחזוקה תיקון והחלפת דודי שמש וחשמל.

מתי הגיע הזמן להחליף את הדוד ?

דוד שמש או דוד חשמל יכולים להחזיק בין חמש לעשר שנים. תחזוקה טובה של הדוד מאריכה את חיי הדוד ויכולה לחסוך את עלויות ההחלפה וקניית דוד חדש. התקנת דודי שמש וחשמל אינה פשוטה ודורשת טיפול של ידיים מקצועיות ומנוסות בהתקנת דוודים בשל חיבורם למערכות האינסטלציה והחשמל בבית. לא כל תקלה הנובעת מהדוד דורשת את החלפת הדוד כולו, לרוב נדרש תיקון או החלפה של חלקים בודדים המרכיבים את כל המערכת. כאשר עלות התיקון משתווה או קרובה לעלות החלפת הדוד וודאי עדיף לחשוב על מערכת לחימום המים חדשה שתשרת את צרכי המשפחה. אם הוחלט בשילוב עצת בעל מקצוע שיש להחליף את הדוד, ראוי לוודא כי רכישת הדוד החדש כוללת אחריות של כ – 3 שנים לפחות וכי רכשתם דוד העומד בתקני איכות מחמירים. מומלץ כי ההתקנה תיעשה על ידי טכנאי דודי שמש וחשמל מטעם החברה ממנה רכשתם את הדוד.

אילו בעיות נפוצות בהתקנת דודי שמש ודודי חשמל?

למערכת דוד שמש, שלא כמו בדודי חשמל, מתלווים הקולטי שמש. אלה אחראים לחימום המים והעברתם למיכל. לכן, אם בביתכם מותקן דוד שמש והמים אינם חמים מספיק אחרי יום שופע שמש, המקום הראשון לבחון את הבעיה הוא בקולטים. ייתכן שהצטברה אבנית, ייתכן שהותקנו לידם עוד קולטים על הגג המצלים על קולטי השמש שלכם וכיו"ב. תקלה נוספת נפוצה בדודי שמש וחשמל הם נזילות מהדוד. במקרים אלה יש לבחון אם נפגע האיטום או החיבור בין הצנרת לדוד. נזילות מים מהדוד יכולות להיות מאותרות רק לאחר שתבחינו בדליפה מן הגג או בחשבון מים מנופח במידה והדוד מותקן על הגג. במקרים שהדוד מותקן בתוך הבית, כמו דודי חשמל, ההבחנה בנזילה תהיה גלויה לעין והיא תטופל ללא דחייה. תקלה נפוצה נוספת לדודי שמש וחשמל היא שהדלקת הדוד גורמת לקצר חשמלי. בעיה זו יכולה לנבוע מגוף חימום תקול או שחוק ויש להיעזר בטכנאי לגבי ההחלטה האם להחליפו.

לסיכום, תיקון והחלפת דודי שמש ודודי חשמל אינם עניין של מה בכך ולא כל אחד יכול לטפל בבעיות המשלבות נגיעה במערכת החימום המורכבת של דודי שמש וחשמל. יש להתקין בעזרת טכנאי דודים מנוסה ולוודא כי הוא משתמש בחומרי איטום וצינורות איכותיים שישרתו אתכם לאורך זמן ולשם תחזוקה טובה של הדוד.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו