דוד החשמל הביתי

חלק ניכר מהוצאות החשמל בבית נגרם כתוצאה מהשימוש בדוד החשמל הביתי המספק מים חמים. הדוד הביתי מצופה בבידוד תרמי, ומכיל בתוכו גוף חימום חשמלי ותרמוסטט שתפקידו לווסת את חימום המים. למעשה, גם דוד השמש מתפקד כדוד חשמל רגיל. בימות החורף, למשל, חימום המים בו נעשה באמצעות גוף חימום חשמלי.

הגורמים המשפיעים על צריכת החשמל בדוד:

ישנם מספר גורמים המשפיעים על צריכת החשמל בדוד. יש לבדוק כל גורם לגופו ולראות כיצד לטפל בכל אחד מהם. להלן יפורטו הגורמים, ולאחריהם פרוט של העיקריים שבהם:

1.זמן ההפעלה של הדוד.

2.ההרגלים של השימוש במים חמים בבית.

3.הטמפרטורה של המים הקרים שבדוד לפני החימום.

4.הטמפרטורה לחימום אליה מכוון התרמוסטט.

5.כמות האבנית המצטברת בדוד החשמל.

6.התנאיים הסביבתיים של דוד החשמל.

7.הרמה של הבידוד התרמי של דוד החשמל.

חימום מים מעבר לנדרש לוקח חשמל רב

משך זמן ההפעלה נקבע על פי כמות המים הנצרכת בפועל. משך הזמן שבו נמצא הדוד במצב הפעלה (כאשר מופעל המתג המחבר), אינו שווה בהכרח למשך הזמן שבו פועל גוף החימום הלכה למעשה. זאת מפני שהתרמוסטט מפסיק את פעולת גוף החימום כשהמים מגיעים לטמפרטורה אליה הוא כוונן. כאשר תרד טמפרטורת המים בדוד מתחת לזו המכווננת, תתחיל מחדש פעולת גוף החימום. ככל שהדוד פועל זמן רב יותר, כך גדלה כמות המים העומדת לרשותכם. לכן, במקרה של חימום מים מעבר לכמות הנצרכת, שארית המים החמים בדוד מתקררת ונוצר בזבוז אנרגיה וכסף. לא ניתן למנוע את התופעה הזאת לחלוטין, אבל ניתן לחשב את כמות המים הנצרכת על  ידי בני הבית.

הצטברות האבנית לוקח חשמל רב

עוד יצוין כי חלקה של האבנית נגלה לאורך זמן בדודי חשמל בהם פעולת גוף החימום היא רציפה ותמידית, ולכן לאחר השנה הראשונה תעלה צריכת החשמל לחימום המים  ב 30-40% ,בשנייה ב 50-60% ובשלישית 70-80%. כך לדוגמא: לבעלי דודי חשמל תהיה ההוצאה השנתית כ 1900 ₪ . בדודים חשמליים תהיה ההוצאה בשנה השנייה כ 2660 ₪ במקום 1900 ₪, בשנה השלישית כ 3040 ₪ במקום 1900 ₪  וברביעית 3420 ₪ במקום 1900.

מכל האמור עולה כי באופן כללי דוד החשמל הביתי לוקח חשמל רב. מלבד בזבוז האנגריה, נגרמים בעקבות השימוש בו גם בזבוז מים וכסף לעיתים קרובות.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו