רשמית, הדבר הכי מעצבן הוא להיכנס למקלחת, להנות מהמים החמים ופתאום, ללא שום התראה מוקדמת – מים קרים. עצבים! אתם עם השמפו והסבון על הגוף ועומדת בפניכם החלטה לא פשוטה, לבקש ממישהו להדליק קומקום או פשוט לחרוק שיניים ולהתקלח במים קפואים. כל ההנאה היא במקלחת ארוכה ונעימה, שאחריה כל מה שרוצים הוא להיכנס לפוך,  אך במקום להנות, צריכים להתמודד עם מקלחת שהיא מלחמה, להתקלח כמה שיותר מהר ולברוח לחדר החם. למה זה קורה בכלל? ואיך ניתן למנוע את זה? הכל תלוי במכשירים המותקנים על הגגות שלנו, דודי שמש.

מה הם דודי שמש?

דוד שמש הוא מתקן קודם כל. מתקן סלוארי שמורכב משני חלקים עיקריים: מיכל מים וקולטני שמש. כאשר מתקינים דודי שמש ממקמים אותם על הגג, במקום בו יהיו כמה שיותר חשופים לשמש במהלך היום. בשילוב של שני החלקים הללו, אנחנו מקבלים בסופו של דבר מים חמים למקלחת.

מה עושים בחורף?

מכיוון שיעילותם של דודי שמש פוחתת ברגע שאין שמש, ניתן להשתמש גם בדודי חשמל. בישראל יש חובת התקנה של דודי שמש, אבל ישנם אנשים המעדיפים להתקין דודי חשמל. דודים אלו פחות 'ירוקים', הם לא בריאים לארץ כמו דודי שמש אשר מנצלים את חום השמש, ולא מפיקים אנרגיה מעצמם. אבל בימי החורף הקרים אין יותר מידי ברירה, לא נתקלח במים קפואים בכל פעם, ולכן עלינו להפיק את אנרגיית חימום המים בעזרת שימוש בחשמל.

מה עושים כאשר הדוד מתקלקל?

או מתקנים, או מחליפים. לעתים במקום החלפת דודי שמש פשוטה, הבעיה היא הרבה יותר חמורה, או נמצאת בכלל בצנרת המים המרשתת את הבית, כך שלפני טיפול מורכב שכזה יכול להיות שנצטרך לבצע פינוי תכולת דירה על מנת למנוע הצפות נזילות ונזקים. פינוי תכולת דירה שכזה יתבצע תוך לקיחת מרחב ביטחון, כך שאם למשל הצנרת עוברת מתחת או בקירותיו של חדר אחד, נפנה גם את החדר הסמוך לו שחולק איתו קיר משותף.

כל אחד צריך

כל אחד מחוייב בהתקנת דוד שמש בדירתו. דוד שמש מאפשר לנו לעשות כלים, כביסה, להתקלח במים חמים, כל זאת מבלי לשלם תשלום אסטרונומי בסוף החודש. בנוסף, דודי השמש מספקים מים חמים במהירות, במיוחד בימים חמים שטופי שמש. שימוש בדוד חשמל לעומת זאת, מבזבז אנרגיה הכרחית, איטי, ובנוסף עולה המון כסף. דודי שמש עוזרים לנו לתעל את חום השמש לשימושים היומיומיים שלנו.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו