תחום האנרגיה הירוקה סומן זה מכבר כאחד התחומים שאינם רק חשובים להמשך קיומה של החברה האנושית אלא גם כאחד התחומים הכלכליים המבטיחים ביותר כיום. עם המודעות ההולכת וגוברת לנזקי זיהום עולה החשיבות של מערכות ייצור אנרגיה שאינן מותירות חותם סביבתי ואינן מזהמות. אחת המערכות הפופולאריות והמרכזיות בתחום זה שנכנסת בשנים האחרונות לשימוש רחב בישראל היא מערכת סולארית המנצלת את אנרגיית השמש בכדי להפיק חשמל ולחסוך שימוש בחומרי גלם מזהמים. לא כל אחד יכול להתקין אצלו מערכת כזו ולהלן אנחנו נסביר מהי, למה היא משמשת ובאילו מצבים ניתן להתקין אותה.

מה היתרונות של אנרגיה ירוקה

היתרון הבולט והחשוב ביותר של אנרגיה ירוקה הוא העובדה שהיא אינה מזהמת. בנוסף, למעט התקנת התשתית אין למעשה צורך בתשומות בתהליך הפקת האנרגיה שכן מדובר במשאבים טבעיים שנמצאים בשפע, לפחות בינתיים, כמו שמש, מים זורמים או רוח. התקנה של מערכת סולארית מנצלת את אור השמש הטבעי שנמצא בשפע ואין לה עלות נוספת מעבר להתקנת המערכת עצמה ותחזוקה בסיסית שלה. לכן זהו תחום מבטיח הן מבחינה אקולוגית אך גם מבחינה כלכלית שם קרב היום בו ייצור אנרגיה יהיה זול מתמיד.

איך מתקינים מערכת כזו

התקנה של מערכת סולארית מצריכה התקשרות עם חברה שמתקינה מערכות כאלו. כיום ישנן בארץ לא מעט חברות גדולות וקטנות שמספקות את השירות הזה, על פי רוב בתנאים של שותפות ברווחים שהמערכת מפיקה. את המערכת מתקינים על הגג בתהליך יחסית פשוט שאינו מחייבפינוי תכולה מהבית ואורך בין כמה שעות ליום או יומיים. לאחר ההתקנה המערכת מתחילה לייצר אנרגיה שמוזרמת לתוך מערכת החשמל של חברת החשמל שבתמורה משלמת לבעל הנכס כנגד האנרגיה שהוא מפיק תעריפים מסובסדים.

מי יכול להתקין מערכת כזו

כעקרון, כל מי שיש לו שטח כלשהו שחשוף לשמש רבה יכול להתקין אצלו מערכת סולארית שתנצל את קרינת השמש לשם הפקת אנרגיה, ואת האנרגיה לשם הפקת רווחים. גג של בית או מבנה הם מקומות מעולים להתקנת מערכות כאלו. עם זאת, כיום ישנם מגבלות על הסבסוד שנותנת המדינה למערכות כאלו והן מותקנות רק בשטחים גדולים או בינוניים לכל היותר. זה אומר שבעל בית פרטי עדיין אינו יכול כיום לייצר אנרגיה סולארית תוך שימוש בגג הבית שלו לשם הצבת קולטנים. בתקווה התמונה הזו תשתנה בשנים הקרובות וכל בעל נכס יוכל להתקין אצלו מערכת רווחית ואקולוגית.

 

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו