מה הן מערכות תרמו-סולאריות

מערכות תרמו סולאריות משמשות בעיקר לצרכים מסחריים ובתחנות כוח גדולות, וזאת על ידי מיקודה של אנרגיית קרני השמש במראות גדולות המפיקות חום רב. חום זה מחמם חומרים נוזליים ייעודיים היוצרים לחץ קיטור שמשמש בתורו לחימום מים או להפקת חשמל. מדובר בטכנולוגיה ירוקה ההולכת ורווחת בעולם, כאשר ישראל נמנית על המדינות פורצות הדרך בתחום.

מהי אנרגיה תרמו סולארית

מערכות תרמו סולאריות רותמות למעשה את אנרגיית השמש לשימושים שונים, וזאת על ידי המרתה לחום. זהו מקור אנרגיה זמין וידידותי לסביבה המשמש למגוון רחב של מטרות, ביניהן לחימום מים, בארובות סולאריות בבתים לצורך בקרת חום ואוורור, בתנורי שמש לבישול, ובכבשן שמש להתכת מתכות. בתוך כך, אנרגיה זו משמשת בעיקר במערכות תרמו סולאריות להפקת חשמל.

כיצד פועלת מערכת תרמו סולארית

מערכת תרמו סולארית פועלת באמצעות קולטים סולאריים גדולי מימדים, הקולטים את קרינת וחום השמש בעזרת מראות ענק שמכוונות לזוויות בעלות חשיפה מקסימאלית לשמש. מראות אלו מחממות בתוך צינורות נוזלים ייעודיים המורכבים לרוב משמנים, לכדי טמפרטורות גבוהות של מאות מעלות צלזיוס. הנוזלים המחוממים נעים למרכז המערכת, בה נוצר לחץ קיטור המשמש לחימום מים או להנעת טורבינות וגנראטור חשמלי.

היתרונות של מערכות תרמו סולאריות

מערכות תרמו סולאריות הינן בעלות יכולת ניצול גבוהה של אנרגיית השמש, ומתבססות על מקור אנרגיה ידידותי לסביבה בהיותו זמין, מתחדש, חסכוני ובלתי מזהם. אלו הן מערכות חכמות ופשוטות בעלות עמידות ארוכת שנים, המסוגלות לספק את צרכי האנרגיה של אלפי בתים. מלבד זאת, הן מתוכננות ונבנות בהתאמה אישית על פי צרכי הלקוח.

תחנות כוח תרמו סולאריות

ישנם בעולם מספר סוגים של תחנות כוח תרמו סולאריות, ולמעשה מדובר במערכות תרמו סולאריות עצומות מימדים. מערכות אלו כוללות בין היתר מגדלי כוח סולאריים המכונים גם מגדלי שמש, בהם מצוי מערך של אלפי מראות הליוסטטיות, שהינן מראות שטוחות הניתנות להזזה. מראות אלו ממקדות את קרינת השמש בנקודה על קולטן שבראש המגדל, כאשר האנרגיה המצטברת בו מומרת לחומר, לרוב נתרן נוזלי, האוגר את חום השמש ומשמש להפקת חשמל ולחימום מים. כמו כן, קיימות תחנות כוח תרמו סולאריות הפועלת על מערכת צלחת עליה ממוקדת אנרגיית השמש הנקלטת במראות, ומשמשת להפקת אנרגיה קינטית והמרתה לחשמל. אמצעי נוסף מהווים שדות של מראות המחוברות לצינור מתכת מרכזי מלא בשמן ייחודי, שמתחמם ומשמש להפקת קיטור ומפעיל טורבינות חשמל.

מערכות תרמו סולאריות בישראל

מדינת ישראל הינה מהמובילות בעולם בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תרמו סולאריות עבור חימום מים, כאשר רובן של המערכות נמכרות ומשמשות את השוק המקומי, וחלקן מיוצא. גם בתחום המערכות התרמו סולאריות להפקת חשמל נחשבת ישראל לפורצת דרך טכנולוגית, וחברות ישראליות רבות אחראיות על הקמתן של מערכות ותחנות כוח תרמו סולאריות מתקדמות בכל רחבי העולם. יחד עם זאת, בישראל עצמה עדיין אין תחנות כוח תרמו סולאריות.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו