על פי חוק במדינת ישראל, קיימת חובה על כל בית אב שיהיה ברשותו דוד שמש. דוד השמש יכול להיות חשמלי או רגיל, על פי בחירתו. החשיבה הרווחת בקרב הציבור היא שבתים נמוכים קולטים שמש טוב יותר ולכן הם נוהגים להשתמש בדודי שמש, לעומת בניינים ובתים גבוהים שמשתמשים בדוד שמש חשמלי. כיום, הטכנולוגיה של דודי השמש מפותחת דיה והיא מאפשרת לכל אחד לבחור בסוג הדוד אותו הוא רוצה וצריך.

כיצד עובד דוד שמש?

דוד שמש מנצל את אנרגיית השמש לצורך חימום המים והעברתם למקלחת ולכל מקור מים אחר בבית. שני אלמנטים מרכיבים את דודי השמש: קולטי שמש- הקולטים את אנרגיית השמש, ומיכל נירוסטה- המחזיק את המים בתוכו. בנוסף לכך בכל דוד שמש ישנו מוליך שתפקידו ללכוד את החום ולשמור אותו בתוך המיכל. באופן זה, ככל שהשמש תהיה חזקה וטובה, יישארו המים שבמיכל חמים.

כיצד עובד דוד חשמל?

לדוד החשמל ישנו גוף חימום הנמצא בתוך מיכל הנירוסטה. גוף זה מחמם את המים במיכל בעזרת מנגנון חשמלי ומעביר אותו למקורות המים בבית. לדוד החשמל גם תרמוסטט המווסת את חום המים בצורה מבוקרת. המנגנון החשמלי של הדוד גם מייצר אביזרים נלווים, שתפקידם להגן מהסכנות הקיימות כתוצאה מהשילוב של מים וחשמל ביחד.

התקנת הדודים ומחירים

עולה כי דוד חשמלי הינו זול יותר בהשוואה לדוד השמש הרגיל, אך חשבון המים ובזבוז האנרגיה גדול יותר. לעומת זאת, דוד שמש רגיל הוא חסכוני הן בחשמל והן במים, היות והוא ידידותי לסביבה ומייצר חשמל ירוק המתבסס על אנרגיית השמש. מאידך, ההתקנה של דוד השמש יקרה יותר מאשר התקנת הדוד החשמלי. בסופו של דבר ההוצאה הכספית על שני הדודים היא שווה עם יתרון קל לדודי שמש, שכן הטכנולוגיה בתחום האנרגיה החלופית מתפתחת יותר.

השימוש בדודי השמשמוזל בהתמדה

שני דודים המותקנים בבית בו זמנית, מהווים הוצאה כספית מיותרת, מה גם שאין בכך כל צורך. בטווח הארוך דודי החשמל, משוכללים כל שיהיו, אינם משתלמים ומומלץ לעבור אל מערכת סולארית מתקדמת. כיום החברות הסולאריות מתקינות דוד שמש באחריות ובמחירים נמוכים במיוחד, כך שמדובר בצעד חסכוני ובטוח. יחד עם זאת, רצוי שהלקוח יוודא שחומרי הגלם של דודי השמש הינם איכותיים ולא מתבלים במהירות, ושהם עומדים בתקנים המאושרים.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו