אין ספק שמדינת ישראל לא התברכה בכמות מרבית של משאבים, אך דבר אחד יאמר לזכותה של ישראל ובפרט לזכות משאביה והוא כמובן אור השמש. ישראל היא אחת המדינות אשר נהנות משפע רב של אור שמש לאורך כל ימות השנה. באירופה ובארצות הברית מפיקים אנרגיה ממים זורמים או מרוחות אך בישראל אין שפע של מים זורמים אך יש בה שמש שמאירה במשך רוב השנה, גם בחורף וגם בקיץ.

דוד שמש– ניצול מרבי של אור וחום השמש

על כן נערכים מחקרים רבים גם בישראל וגם בעולם על מנת למצוא דרכים אופטימאליות לניצול של חום ואור השמש במטרה להפיק ממנו אנרגיה ולהימנע מהפקה של אנרגיה על ידי מקורות מזהמים. כל בית בישראל יכול לנצל את אור השמש ברמה הפשוטה ביותר, במקום להדליק תאורה ביתית ניתן פשוט לפתוח חלון או תריס. מעבר לתחום של תאורה בבית שגם היא מהווה מקור לא מבוטל של צריכה חשמלית ישראל נהנית כבר במשך שנים רבות מההמצאה הפשוטה והגאונית אשר נמצאת על כל גגות הבתים, ומשרתת את כל אזרחי המדינה בצורה נאמנה בכל הנוגע לחימום המים.

בטח כבר ניחשתם, אנו מדברים על דוד שמש אשר פועל באופן פשוט על ידי איסוף של חום השמש שהצטבר לאורך כל שעות היום וללא גופי חימום, ולאחר מכן עושה בו שימוש על מנת לחמם את המים המיועדים לרחצה. כל דוד שמש פועל באופן עצמאי ואיננו נזקק להפעלה או להתערבות שלנו. אף על פי כן ישנם בישראל גם לא מעט ימי חורף נטולים אור שמש ומלווים בגשמים, המחייבים התקנה של מערכות חשמליות לחימום המים.

מערכות חשמליות לחימום המים

השימוש במערכות חשמליות לחימום המים איננו רציף, ורוב הזמן מערכות אלו הן כבויות ונדלקות אך ורק בימים בהם אין מספיק שמש, למשך כחצי שעה או שעה בהתאם לכמות המים החמים הרצויה בבית. מערכות חשמליות כשמן כן הן, עושות שימוש בחשמל מה שמגביר לא רק את העלויות החודשיות של צריכת החשמל אלא גם את הזיהום והפגיעה באיכות הסביבה.

נכון שבמקרים בהם אין שום ברירה יש להפעיל את המערכות החשמליות אך דוד שמש תמיד יהיה עדיף מבחינה כלכלית וסביבתית כל עוד מדובר בימים שמשיים.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו