על אף שישראל איננה נחשבת לאחת מהמדינות המפותחות בכל הנוגע להתקנה של מערכות סולאריות עבור חימום המים, המגמה השלטת כיום ברוב העולם ובפרט בארצות הברית ובאירופה היא לעבור משימוש הנעשה על ידי מערכת חימום מרכזית של מים לשימוש במערכות סולאריות דוגמת דוד שמש.

נכון שניתן להצביע על כמה יתרונות כאשר מדובר בחימום המים על ידי מערכת סולארית אך שינויים עולמיים רבים הנובעים מתהליכי טבע כאלה ואחרים מצביעים על חסרונות של שיטה זו במיוחד בהיבטים הכלכליים של הצריכה היומית. מערכות של חימום מים מרכזיות אמנם נחשבות כיעילות וחסכוניות בצורה יחסית, לאספקה מסודרת של מים חמים.

מדוע דוד שמש יעיל וחסכוני יותר לחימום המים?

ההפעלה של מערכות אלו כרוכה לרוב בשימוש של דלק או סולר להסקה, ובמילים אחרות מערכות אלו למעשה מבוססות על ייצור עצמי של אנרגיה ללא תלות או תיווך של ספק חיצוני לחשמל, ובמקרה של מדינת ישראל, מדובר כמובן בחברת החשמל כספק המרכזי לייצור חשמל.

אך בד בבד לא ניתן להתעלם מהנסיבות של העידן המודרני בו אנו חיים אשר קשורות במרבית מקרי הצריכה וניצול משאבי הטבע, בהתחממות גלובאלית הולכת וגוברת וכן בהתייקרות משמעותית של מחירי הנפט. אלו מהווים גורמים ישירים למעבר חד משימוש במקורות של דלק מחצבי על מנת לייצר אנרגיה, לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשים דוגמת אנרגיה סולארית.

כך שכיום חימום המים על ידי מערכות של חימום מרכזיות הופכת להיות בחירה פחות ופחות פופולארית בקרב מרבית האוכלוסייה בעולם. באזורים שונים בארצות הברית וכן בצפון ומרכז אירופה, התנתקות ממערכות של חימום מים מרכזיות והתקנה של דוד שמש או כל מערכת סולארית כזו או אחרת, היא תופעה שכיחה ומקובלת. ישראל מהבחינה הזו קצת נמצאת בשוליים אך אין ספק שזו המגמה אליה צועדת מדינתנו בהשראת מדינות העולם מסביבה.

התנתקות ממערכות מרכזיות כרוכה בקשיים רבים שכן הפרוצדורה מחייבת את בעל הבית או הבניין להתנתק הן ממערכת חימום מים והן ממערכת ההסקה דבר שעתיד להיות כרוך בעלויות גבוהות. אך אם מסתכלים על רווחים לטווח הארוך וכן על פגיעה מינימאלית באיכות הסביבה אין ספק שמעבר למערכות סולאריות דוגמת דוד שמש מעפילה על הקשיים הללו, כל בית אשר יעבור לשימוש באנרגיה סולארית עתיד למצוא את עצמו במרוצת השנים מורווח מבחינה כלכלית.

צרו קשרטלפון: 1-800-266-166

Call Now Button
דברו איתנו